torstai 24. huhtikuuta 2014

Haaste 11-11-11

Näköjään näitä vähintäänkin satunnaisia lukijoita löytyy, kiitos Sannamari haasteesta ja palautteesta. Vastataan nyt lopulta haasteeseen kun kerran sellainen on heitetty! (Ja koska nyt on yö, ja mun pitäis tehä yhtäkkiä ihan liikaa kisoihin liittyviä asioita ja oon hajoamassa palasiksi ihmissuhteiden takia ja paras keino paeta tätä on tyhjentää aivoja kirjoittamalla. Tai toisiksi paras sen jälkeen että lukittautuis Jallupullon kans omaan vaatekomeroon, mutta yritän vältellä sitä viimeiseen asti.)

Haasteen tarkoituksena on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa.

Säännöt:
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Sitten tulee valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut.

11 asiaa minusta:
1. Olen hypännyt benji-hypyn ja hypännyt lentokoneesta, matkustanut yksin toiselle puolelle maapalloa ja muuttanut yksin Lappiin vuodeksi, mutta pelkään kuollakseni hämähäkkejä, erittäin paljon vettä ja riittävästi jäätiköitä (näen älyttömiä painajaisia kun olen vaeltamassa paikoissa joissa niitä on tai olen menossa sinne).
2. Olen ollut musiikkiluokalla ja käynyt monta vuotta viulu- ja pianotunneilla. Nykyään soitan huonosti pianoa ja kitaraa, mutta aion vielä opetella paremmaksi. Myös viulun kanssa.
3. Osaan iskeä silmää vain oikealla silmällä, joten minun täytyy ampua niin kuin vasenkätiset, vaikka olen oikeakätinen.
4. Olen nykyään aivan käsi kaiken tekniikan kanssa. Minulla ei ole älypuhelinta, ei televisiota (osaan hädin tuskin käynnistää sellaisen...) ja tarvitsen usein apua tällaisissa asioissa. Olen kuitenkin nuorempana ollut innokas kotisivujen koodaaja ja nörtti. Mulla on ollut myös virtuaalitalli!
5. Olen älyttömän herkkä. On välillä vähän rankkaa olla tällainen heittäytyjä, spontaani ja rakastava ihminen kun osaa satuttaa itsensä niin helposti.
6. Rakastan karttoja. Voisin tuijotella niitä koko ajan.
7. Teen kaikesta listoja, koska teen usein paljon asioita yhtä aikaa. Yleensä mulla on jonkin sortin yleinen to do -lista käytössä. Sen lisäksi mulla on listoja viikon treeneistä, kavereista joita haluan nähä kun käyn toisella paikkakunnalla, asioista joita pitää pakata mukaan (olen jatkuvasti jossain reissussa...), tehtävistä joita pitää tehdä, asioista joita haluan muuttaa tai kehittää elämässä, asioista joita pitää hankkia ja asioista joista pitää päästä eroon. Lisäksi kirjoitan ylös asioita joita vain tulee mieleen tai haluan muistaa tai joita tajuan.
8. Olen muuttunut muutamassa vuodessa todella paljon. Olen paljon kärsivällisempi kuin ennen, enkä tunne kateutta juuri koskaan. Osaan olla onnellinen toisten puolesta. Toisaalta loukkaannun yhä helposti ja tarvin myös toisinaan jakamatonta huomiota.
9. Olen harrastanut aina paljon, harrastuksiani on ollut muun muassa suunnistus, kiipeily, koripallo, partio, yleisurheilu, hiihtäminen, irlantilainen jalkapallo, tanssi, viulun- ja pianonsoitto, lumilautailu ja lyhyemmissä määrin moni muukin asia.
10. Olen valmistunut ylioppilaaksi kompensaatio-pisteillä, koska mulle oli helpompaa kirjoittaa kolme reaalia (yhteiskuntaoppi, psykologia ja terveystieto) kuin päästä yhtään kieltä läpi. Opin englantia vasta asuessani Australiassa.
11. Olen aamuihminen. Olen virkeimmilläni aamulla. Tykkään herätä aikaisin paljon ennen muita ja vaikka vain olla yksin, käydä lenkillä, opiskella ja lukea.

Vastaukset haastajan kysymyksiin:
1. Jos olisit eläin, mikä eläin olisit? Joku lintu, olis helppo liikkua ja nähdä kauas.
2. Mitä olet oppinut viimeksi? Kuinka pystytetään teltta lumimyrskyssä kun tuulee 35 m/s.
3. Kuinka monta tuntia unta riittää? Varsinkin talvella tarvitsen yli yhdeksän tuntia yössä että olen kunnolla levännyt, kesällä riittää vähän vähemmän. Välillä on univelkaa ja silloin pitää nukkua. Joskus nukun päiväunet.
4. Lempikuukautesi? Ehkä kesäkuu. Yleensä kevään lopussa saa paljon asioita päätökseen ja kesä on alullaan. Kesälle mulla on yleensä paljon suunnitelmia ja se menee nopeasti. Kesäkuussa on hyvä suunnistaa.
5. Valitsetko herkuksi makean vai suolaisen? Yleensä suolaisen. Toisinaan myös makean. Toisinaan en halua valita, vaan otan molemmat.
6. Mihin maahan muuttaisit, jos olisi pakko lähteä? Ajattelisin ennemmin niin, että minne haluaisin muuttaa seuraavaksi, koska voin lähteä. Suomessa on hyvä asua, samoin viihdyin Australiassa. Seuraavaksi haluaisin kokeilla asumista ehkä Kiinassa tai Islannissa. Norja on myös ollut pitkäaikainen haave, sinne voisin haluta muuttaa jopa pidemmäksi aikaa. Onneksi ei tarvitse tehdä pysyviä ratkaisuja.
7. Huonoin tai inhottavin omistamasi vaate? Ei kai mulla ole sellaisia.
8. Miten aiot kuluttaa eläkepäiväsi? Ehkä asun jossain vuorella mistä näen meren ja mulla on siellä vuohi ja kasvimaa. Olen tehnyt ja nähnyt niin paljon että voin vain muistella ja kirjoitella. En kadu mitään, koska en ole pelännyt liikaa ja jättänyt tekemättä mitään mitä olen halunnut. Mulla on kaikkea ja siksi olen vapaa ja onnellinen.
9. Pelaatko pelejä? Etenkin Carcassonnea ja tuppea.
10. Mikä on toinen nimesi? Katri, ja kolomas Maria.
11. Oletko iloinen? Just nyt olen lähinnä väsynyt ja stressaantunut.

Kysymykset haastetuille:
1. Osaatko arvostaa sitä mitä sinulla on?
2. Mistä tekemistäsi asioista olet viime aikoina voinut olla ylpeä?
3. Millainen on hyvä ystävä?
4. Mikä on sellainen paikka maailmassa, jonne haluaisit matkustaa?
5. Miten hyvin tunnet Suomen maantieteellisesti?
6. Onko jokin asia mistä et pidä?
7. Mitä teet aamuisin?
8. Mitkä olisivat suurimmat ongelmasi ilman kännykkää?
9. Mitä et voisi antaa anteeksi?
10. Miten juot kahvisi?
11. Mikä on parasta kirjoittamisessa?

Haastetut: 
1. Sonja 
2. Olga
3. Ossi
4. Jerry
5. Katja 

Eih, nyt menee kyllä taas liikaa mukavuusalueen ulkopuolelle. Viis on ihan sopiva määrä?

2 kommenttia:

  1. Hei Tiia!
    Kävin vastaamassa haasteeseen, mutten valitettavasti laita sitä nyt eteenpäin :). Kiitos tästä!

    VastaaPoista
  2. Pitäis ehkä plärätä oman blogin kommentteja vähän useammin. Huomasin haasteesi vasta nyt! Oon vasta 15 kk myöhässä, vielä ehtii.

    VastaaPoista